söndag 28 september 2008

Trevligt kalas o fullt ös på jobbet

Smilla tar sig gärna ett litet dopp i det vackra höstvädret. Badet tar hon på Sandtången, Hyppeln. Lite för kallt för min del.:) vill helst ha 25 grader...


Ja då har man jobbat färdigt för denna veckan. Bakat, bakat o bakat igen...:) Gubben ville bra gärna ha något gott, men det blev inte mycket kvar inte... ja ja jag skrapa ihop några smulor från äpplepajen till honom. Han hade middagen klar när jag kom hem, så gott så. Det är han som lagar maten i detta hushåll. Min mat vill man inte äta... förgiftningsrisk...=)


Helgen ja, den har varit bra. Firade storsyrran som kommit hem från sin greklandsresa. Hon o familjen smet ju undan från hennes stora dag... skäms som inte tog oss med...:) Åkte alltså hem till mamma & pappa på Hyppeln, där vi samlades för att fira och fira gjorde vi. Mmmm Skålade med Champagne, sen fick vi Hummer och Kräftor (havskräftor så klart). Så gott... Sen blev det moccatårta o kaffe, men först efter ett tag för oj vad mätta vi blev efter frossandet av havets läckerheter. Missade att ta kort, dåligt av mig... Men ni vet väl hur hummer o kräftor ser ut eller... Ja vi hade en mycket trevlig lördagskväll.


Måste säga tack till pappsen som kämpar på med sina kupor så att vi kan få äta så gott. Tack tack tack


Ja nu får det räcka för idag, ska kolla lite tv nu för sen är det dags att hoppas på att få sova hela natten... Man kan ju alltid hoppas.:) Olly brukar inte tycka om att sova, det är ju mycket roligare att vara vaken även om kl. är ett på natten... men de flesta säger ju att när de blir tonåringar då... men hallå ska vi inte få sova på 12år eller..:) Gullig o go är hon iallafall våran lilla trollunge.



4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilken meny??!! Skulle inte ha tackat nej till den heller, definitivt inte till hummern i alla fall *gapskrattar*.

Underbart att samlas alla o äta gott o vem hinner då ens tänka på en kamera ?!

Vi hade också en sådan plutt när han var liten men sedan vände det o han sov som en stock om nätterna. Det blev då ett uppehåll på sisådär 10-12 år innan nattvaket böjrade igen. Fast då behöver man ju ändå inte sitta uppe med dem ;).

Kram

Monika sa...

Hej på dej :o)

Så roligt att du hittat till min blogg. Då hittade jag ju hit till dej också :o)

Här finns mycket trevlig att både läsa och titta på. Så jag säger samma till dej :o)

Hit återkommer jag så gärna på fler besök. Så därför länkar jag dej så jag inte tappar bort dej. Hoppas det är OK :o)

Ha en fin dag!

Kram

Monika

Monika sa...

Kikade in i butiken. WOW! Så mycket fint och jättemysigt :o)

Linnea Yngvesson sa...

mm. ramlat med moppen :/
men jag mår bra, handen gör lite onta nnars (Y)
haha. joho. mera moppe körnig blir det :D