måndag 6 oktober 2008

Om jag hade pengar....dobidobidobido...

Ja då var det några dagar sedan jag gjorde inlägg, trollungen har haft problem med att sova... kindtänder på gång kanske... Helgen har varit bra, gubbens brorsdotter Emma har varit här för att säga hasta la vista...:) Hon åkte imorse för att vara på resande fot i ett halvår. Argentina, Guatemala, Costa rica, Mexico är några av länderna hon ska till. Ett halvår!! kommer att längta ihjäl mig efter henne...

Ja, vad har mer hänt i veckan som gått... möblat om i butiken har vi gjort, måste förbereda för adventstiden. Vi får ju ha advent en månad tidigare där än vad man har hemma...:) härligt härligt. Vi brukar ha adventskvällar på Måndagen & Tisdagen efter allahelgonahelgen. Mer info kommer.

Har varit i stan o shoppat loss... så roligt att spendera lite money money... vi har ju det i överflöd menar jag...säkert *ASG*. Mjuka härliga tröjor från Benetton till Olly, dom har så go kvalité och hållbar. Sen blev det en superhäftig heldress från molo, rosa med svarta stora prickar o knallgrönt runt kanterna...Cool...:) + ett par skinnladder med flugsvampar på från Bobux... dessa 2 är inhandlade på minishop.

Till lilla mig blev det kjol med tyll i lila, lila tröja, ljusgrå omlottkofta, lila strumpbyxor, ljusgrå knästrumpor och ett par helt underbart mjuka ballongbyxor med hög resår (nedvikbar så klart). Allt kommer så klart ifrån NOA NOA. Det värtsta är att det fanns ju så mycket mer man skulle vilja ha... men nu var födelsedagspengarna slut. Undra om jag inte fyller år snart igen...:)


Gubben kände inte för att shoppa ngt. till sig, men medans jag röjde runt på NOA NOA så gick han o hans brorsa iväg (sa att det var för att Olly skulle somna... gjorde hon visserligen..) och handlade i hemlighet. Ska jag verkligen berätta detta... Klart jag ska... här kommer det. Olly har somnat, jag o Emma sitter vid köksbordet med lite rödvin o gottar oss. Rätt som det är kommer gubben in, iförd endast ett par.... å käre bananer.... superman kalsonger... *ASG*. Tänka vi skratta gott åt denna syn... Bara så att ni vet så har jag nu en alldeles egen superman...:)

Ja jebanon vad kul det var, nu kan vi ju säga att detta blev ett superinlägg...=) Ja det var lite vad vi sysslat med denna vecka... Ha det nu så gôtt o ha en supermysig vecka.

*****

På återseende... när nya äventyr ska förevigas... eller när lusten infinner sig att skriva om ditt & datt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo!
Vad synd att du inte kunde kunde sätta in en bild på hela Superman. Det måste varit en syn för gudar.
Hoppas vi kan träffas i helgen och plocka lite mossa?! Krama lilla familjen.
Puss & kram från Faster