söndag 19 oktober 2008

Plingelinge ling i tåget går....

Jösses vad tiden går, ytterligare en vecka har passerat. Hösten tar oss med storm.... fort går det iallafall... Denna vecka har vi haft fullt upp med att packa upp och prismärka massa fina varor. Många prylar att dekorera hemmen med... Vad mer gjort... lunchat på mysigaste stället i Hönö klova "Café Längtan" så duktiga... Så är ni på Hönö missa inte att gå dit...


"Café Längtan"


I lördags tog jag tåget till Varberg. Så fort det går... en halvtimme bara, hann ju knappt sätta mig... Vår kära faster hämtade vid tåget och sen bar det iväg till skällinge. Har haft det hur mysigt som helst. God mat, härliga skogspromenader som var givande då vi behövde mossa till butiken... Ja vi har självklart frågat markägaren om lov. Det var lite konstigt att sova ensam, vaknade ngr. ggr. på natten, man har ju vant sig vid det pga. trollungen. Nu kunde man ju bara vända sig och somna om... lyx... Fast det är klart det var ju ingen liten trollunge där när man vaknade på morgonen, man har ju vant sig med morgonmys.... Tur att dom skulle komma ner för att hämta mig senare under dagen, min lilla familj. Tack kära underbara Faster för en härlig helg och tack lille Nisse (fasters lille pojk) för att jag fick natta dig, bara så mysigt...


Lille Nisse i arbetartagen...:)

Nu har jag precis vart på msn med Emma, hon har det så underbart och upplever så mycket på sin resa. Nu har de vart i Saltaprovinsen i Argentina, kollat in saltöknen där och åkt linbana över en dal. Det heter ngt. annat för de håller sig i en vajer när de åker, huu läskigt värre... Häftigt skulle aldrig våga göra det själv, men är så glad över att hon testar o upplever... Ja det får väl vara allt för denna gång... Det är lite dåligt av mig med ett inlägg i veckan, men bättre än inget eller hur...


Soo long
kram skogsmulle Caro

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vajer o linbana.... *gulp*

Du visar så mysiga bilder fr dig så jag önskar bara att du fanns en aning närmre ;) Men jag vet vart jag ska ta vägen när jag närmar mig västkusten :).

KRam

Anonym sa...

Tack själv lilla brorsdottern för att vi fick äran att umgås med dej i helgen!
Puss & kram

Englagård sa...

Men vad kul att du hittade till mig, ännu en ny bekantskap. Det gillar jag. Har kollat runt lite på bloggen din och det jag sett hittills gillar jag mycket.

Kommer snart tebaks

kram Karina

Monika sa...

Tack goa Du för din gulliga kommentar :o)

Din rubrik får mej genast att börja sjunga.... Plingeling tåget går, ut i vida världen... osv!

En favorit som barnbarnen gärna sjunger :o)

Vilken mysig helg ni haft! Sånt är så värdefullt :o)

Kramar

Monika