fredag 6 februari 2009

Dagens rätt "Petätemos o fläsk"

Hejsan svejsan
Då var jag här... Emma här kommer ngr. bilder på trollungen. Så kan du sluta tjôta på mig nu, jag försöker ju hinna med.:)

slappa i fåtöljen efter dagis...

åja ja nu räcker det väl med mössprovning för idag. (Tack Emma)

Snälla fatta någon... jag vill se på Mora Träsk nu...

*

Vad har hänt här, jo förra fredagen var det "tjej"träff i Onsala. För att fira svägerskan som fyllt år. Det var så gôtt att bara slappa, käka o dricka gott. När natten smög sig på så blev det dags att kolla på Mamma Mia, man får ju passa på när gubbarna inte är med.:) Ja som ni förstår så blev det sent, ögon och kropp fick lägga sig för att sova vid 04.00... Å så ringde klockan vid 08.00 för att man skulle åka hem o jobba, bara så pigg...:)


*
Trollungen tycker att mamma och pappa ska vara med på dagis, så hon kan tanka lite närhet mellan lekarna... Så tillsvidare får hon vara lite kortare tid på dagarna, tills hon vänjer sig och det blir en rutin o vana för henne. Det är ju inte så konstigt, efter att bara ha varit hemma med mamma eller pappa hela dagarna i 17månader. Ja tänk nu är hon snart 1 1/2 år... fort går tiden...

*
Ja nu är det snart dags för middag, gubben kom hem från jobbet och började genast med maten.:) Potatismos med stekt fläsk var önskemålet från frugan... Duka kan jag iallafall.:)



Så tack för idag o slut för idag
Kram Caro

Inga kommentarer: