lördag 8 november 2008

Adventskvällar & lite bla bla...


Stjärnorna är äntligen här (hos D.I.P alltså), hemma är det för tidigt... Ja då har vi haft våra traditionella adventskvällar och oj vad roligt det var...
Det kom mycket folk, så kul så kul. Trångt och varmt blev det... Många varor tog slut, så vilken tur att det kommer in lite nytt med jämna mellanrum...:)
Måste säga tack till alla som kom till oss, hoppas ni kunde se ngt. och uppleva lite adventsstämmning.


Vad har det hänt mer denna vecka tro...
Var ledig på Onsdagen och hade en härlig dag tillsammans med Gubben & Trollungen.
I Fredags så var det bara jag, trollungen & Smilla... så mysigt såå... vi tog en sväng över till Hyppeln (hem till mamma o pappa) där vi fick middag, tur för oss..:) För gubben skulle ju iväg efter jobbet och då fanns det ju ingen som kunde laga mat till oss (Han står för matlagningen i detta hushåll) Ja det är väl ungefär det som har hänt denna vecka, lite mer har väl säkert hänt men hjärnan är ganska tom och trött. Men som vi brukar säga vila får vi göra efter jul..:) Ja ja kul är det iallafall med allt pysslande...


Här kommer lite bilder att kika på.


Kika in hos D.I.P

Lite miljöbilder


Sovande Ängel
Denna ängel får symbolisera alla Änglabarn... tycker den är jättefin...



Tog dessa bilder när vi promenerade på Onsdagen... visst är det vackert, måste säga att man har vacker omgivning när man jobbar... Kaffepaus på bryggkanten en "kall" novemberdag är inte fy skam...:)
Det ligger inte många båtar kvar vid bryggorna nu... Nu är trädgårdarna en plats för båtparkeringar...:)

Ja det får vara allt för denna gång. Dags för skönhetssömn, hmm just det trollungen tycker ju inte att man ska sova för många timmar... bäst jag skyndar mig...
Godnatt

3 kommentarer:

Ingela la la sa...

Men vad fint ni har det i butiken! och vilken omgivning... Förstår att ni har det bra där ute på ön.. Härligt! Kul att adventskvällarna blev lyckade.
Ha det bra så länge.

Kram

Anna dreamhome sa...

Hej hej igen,
Vilka bilder!!! vilken underbar "vy",jag och min kära lillasyster har bestämt att vi måste komma och hälsa på....vi bara undrar hur vi hittar till er....nu när ni flyttat?
Kram på dej!
Anna

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Underbara bilder!

Nu fick jag adventslängtan... Måste nog ta och gå igenom vad jag har för stjärnor och stakar. *glömsk*

Du får så gärna länka till mig!!! Och då tar jag mig friheten att göra detsasmma till dig *S*

Ha en skön helg!!

Kramar
Flisan.